Erasmus+

blog B.D.U.N.

Dziennik projektu "Bądźmy dwujęzyczni! Uczmy nowocześnie!" realizowanego w Gimnazjum nr 81 / Szkole Podstawowej 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w ramach Akcji 1 Edukacja Szkolna programu Erasmus+ Unii Europejskiej

Mobilność 8: ICT for collaborative project based learning and teaching, Malta, sierpień 2017

ICT for collaborative project based learning and teaching, Malta, sierpień 2017

SmartSolutions Malta

Relacja p. Joanna Kalisz-Lerch, wicedyrektor, nauczycielka historii

Dzień pierwszy
3 września 2017
Pierwszy dzień upłynął mi na poznawaniu okolicy i miejsca spotkania, gdyż jako prawdziwy globtroter zaopatrzona w mapy wyruszyłam poznawać St. Julian i Sliemę. Oczywiście jak to w przypadku każdej pierwszej wizyty, przeżyłam szok krajobrazowy i kulturowy.
Czas upłynął mi niezwykle szybko bo musiałam przygotować wystąpienie na pierwsze integracyjne spotkanie. Zadaniem każdego uczestnika (oprócz tzw. " kilku słów o sobie") było przedstawienie miasta, regionu, z którego pochodzimy. Spotkanie integracyjne przebiegało w miłej atmosferze, moja grupa okazała się w większości szwedzka... Miałam okazję poznać, nauczycieli: fizyki, plastyki, historii i religii oraz pracowników uniwersyteckich i nauczycieli ze szwedzkiej szkoły językowej dla obcokrajowców. Z Hiszpanii przyjechał nauczyciel matematyki i nauczycielka biologii. Z Polski - z Wodzisławia Śląskiego poznałam niezwykle miłe nauczycielki j. angielskiego.
4 września 2017
Rozpoczynamy pracowity dzień warsztatowy. Dzisiaj Digital Video oraz Moovly cz. 1. Uczy nas niezwykle zdolny informatyk Andrew. Tłumaczy jasno i logiczne. Jeśli ktoś lubi korzystać ze zbiorów muzyczno-filmowych w sieci i tworzyć projekty filmowe, dzisiaj spełnił swoje marzenia bycia reżyserem i producentem. Pracowaliśmy korzystając z shotcut. Tworzyliśmy film o Malcie podkładając muzykę i wycinając poszczególne sekwencje wg potrzeb twórcy -czyli mnie...
O godz. 15.00 wyruszyliśmy na wycieczkę poznając historię Hagar Qim - miejsca, gdzie obejrzeliśmy pozostałości megalitycznych świątyń, które w latach 90-tych XX w.  zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Większość zachowanych ruin to z pietyzmem odtworzone pozostałości architektury z IV tysiąclecia p.n.e., nie mniej jednak mieliśmy okazję również zwrócić uwagę na oryginalną część - monolit jednej z czterech świątyń.  Żerrieq - to był kolejny punkt naszej podróży. Mieliśmy okazję wysłuchać o dokonaniach obecnego tu kiedyś zakonu joannitów, a następnie wyruszyliśmy na morską wyprawę do Błękitnej Groty. Kolejnym punktem naszej wycieczki na południu Malty było najpiękniejsze dla mnie miejsca na wyspie - Mdina!  Stara stolica Malty. Szczególnie urzekło mnie otoczone murem - Miasto Ciszy.
5 września
Kolejny dzień warsztatowy. Dzisiaj pracujemy z WordPress.
Moje pierwsze próby z blogowaniem, bardziej techniczne niż merytoryczne... jeden z blogów...
Podroze ksztalca... jesli tego chcesz!
Natomiast sesja popołudniowa to zabawa z Kahoot pt.: What I know about the olympic games Jak się okazało jestem mistrzynią kahoota i historii oczywiście, więc zdystansowałam pozostałych uczestników kursu o ponad 300 pkt. - tak, że debiut niezwykle udany.

ICT - next step podróży maltańskiej
6 września
Dzisiejszy dzień upłynął na Moovly,  Digital Stories oraz Prezi. W pracy historyka szczególnie DS oraz Prezi są praktyczne i godne polecenia. Projektowanie DS przy analizie źródeł ikonograficznym wydaje się zarówno dla nauczyciela jak i ucznia pracą twórczą, ale i prostą, sprawiającą wiele satysfakcji. Niezwykle ciekawe było nagrywanie lektora - czyli mnie. Poniżej jednak zaprezentuję inną wersję, gdyż nie wiem czy świat jest gotowy na moją historię...

ICT - we are going to the end ...
7 września
Czwartkowe spotkanie z ICT to Stop Motion Animation. Nagrywaliśmy w naszej grupie polsko-hiszpańskiej historię pt. "Pink on the beach". Akcja toczyła się na Maltańskiej plaży i miała swój wydźwięk wychowawczo - profilaktyczny. Na pozór nic nie znacząca historia różowej kulki symbolizującej samotnego człowieka wśród radosnego tłumu turystów (innych kulek). Morał historii jednak znaczący bo dotyczył akceptacji i tolerancji.

Popołudnie i wieczór to wycieczka do stolicy - Valletty, zapoznanie z historią, tradycją oraz kuchnią maltańską. Valletta to miasto zabytków, historia jest obecna na każdej ulicy i stanowi swoistą  mieszanka obecności Rzymian, zakonu joannitów, Włochów, Arabów, Brytyjczyków.  
Spotkanie wieczorne to dyskusje i wymiana informacji- na zasadzie porównywania jak jest w każdym z naszych państw... potrawy, zwyczaje przy stole, relacje międzyludzkie.

ICT  - evaluation
8 i 9 września 
Ostatnie dni to:  Group Workshops, Presentations and Conclusions Evaluation i oczywiście wręczenie certyfikatów. 
Pracowałam w grupie hiszpańsko-polsko-szwedzkiej.  Prowadziliśmy dyskusję, która z form jest w codzienności szkolnej skuteczna i praktyczna. Nasza grupa wybrała Wordpress oraz Kahoot. Naszym zadaniem było zaprojektowanie i przedstawienie bloga oraz kahoota pozostałym uczestnikom grupy ze wskazanie mocnych i ewentualnych słabych stron stosowania ICT w szkole. Pracę podzieliliśmy na podzespoły : grupa polsko-szwedzka przygotowywała bloga pt."Moja klasa tworzy bloga", natomiast ja i Hiszpanie tworzyliśmy kahoota pt."Co wiem o Unii Europejskiej", w którym staraliśmy się połączyć wątki polskie i hiszpańskie. Prezentacja naszej pracy oraz innych grup zakończyła się gromkimi brawami. Dyrektor Smart Solutoins Emil Vasallo wręczył nam z dumą certyfikaty zaliczenia kursu ICT dla nauczycieli. Końcowym akcentem była ankieta ewaluacyjna. 

Jak podsumuję mój kurs? Był to czas niezwykle twórczej i wytężonej pracy, uczenia się rzeczy nowych i co najważniejsze dla mnie czas poradzenie sobie w sytuacjach wymagających zrozumienia metody, projektowania i tworzenia w języku obcym. Smart Solutions przygotowało świetny kurs, trenerzy i koordynatorzy służyli pomocą i wsparciem w każdej sytuacji, byli otwarci na każde pytanie,  bez względu na umiejętności językowe wykazywali się cierpliwością i zrozumieniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz