Erasmus+

blog B.D.U.N.

Dziennik projektu "Bądźmy dwujęzyczni! Uczmy nowocześnie!" realizowanego w Gimnazjum nr 81 / Szkole Podstawowej 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w ramach Akcji 1 Edukacja Szkolna programu Erasmus+ Unii Europejskiej

Mobilność 4: kurs ICT, Piraeus, Grecja lipiec 2017

relacja: p. Katarzyna Kończak, nauczycielka fizyki, koordynatorka BDUN, wychowawczyni klasy 2d

Dzień 1

Grecja przywitała mnie upałem.



W kursie uczestniczy 9 osób. Większość uczestników to Polacy, ale jest również Niemka.
Na dzisiejszych zajęciach próbowaliśmy poznać się i opowiedzieć o swoich oczekiwaniach na temat kursu, a następnie poznałam  rożne kierunki ICT np. blended learnig models.
Następnie  poznałam jak tworzyć e- portfolio, a także jak wykorzystać na zajęciach.
Teraz trochę o uczestnikach kursu
Silke uczy fizyki metodą CLIL.
Hanna jest nauczycielem angielskiego w szkole podstawowej.
Pozostali uczestnicy są z jednej szkoły zawodowej z Sosnowca. Uczą rożnych przedmiotów np.angielskiego, przedmiotów zawodowych.
Wieczorem spotkaliśmy na powitalnej kolacji, w czasie której mogliśmy wymienić się doświadczeniami na temat rożnych systemów edukacji, a także poznać regionalną kuchnię.

Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od zabawy, która wywoła wiele uśmiechów na twarzach uczestników.
Oto efekty zabawy:)



Oprócz tego oczywiście była nauka dowiedzieliśmy się jak tworzyć QR kody. Bardzo fajna aplikacja na telefony, która może nam pomóc w aktywności uczniów na zajęciach.

Ale to nie koniec poznaliśmy również zalety i wady używania mediów społecznościowych. Odbyła się również dyskusja, czy powinniśmy ich używać na zajęciach, czy też nie.
Po długiej dyskusji tworzyliśmy swoje blogi za pomocą dostępnych narzędzi w Internecie. Następnie poznaliśmy nowe narzędzie WIKI, które na pewno wykorzystam w swojej pracy z uczniami.
W ostatnim module w dniu dzisiejszym dowiedzieliśmy się co to jest WEB 2.0 oraz MOOCs

Dzień 2


Tematem przewodnim dzisiaj były gry w edukacji. Jak uatrakcyjnić zajęcia.
Na początku jak zawsze dyskusja i wymiana doświadczeń z uczestnikami kursu, a następnie poznanie różnorodnych gier zarówno na zajęcia dodatkowe, a także w czasie lekcji np Space Journey, Anatomy  4D, czy Elements 4D.
Strona https://ed.ted.com-  przydatna do tworzenia lekcji, a także zawierająca dużo materiałów do uczenia w klasach dwujęzycznych.
Uważam te zajęcia  za najbardziej przydatne w mojej pracy.
Dzisiaj wieczorem mieliśmy również pożegnalną kolację w czasie, której mogliśmy spróbować tradycyjnych potraw greckich,



 a także poznać i nauczyć się tańczyć Zorby:)

Dzień 3

Dzisiejszy dzień w całości poświęcony były platformie e-learnigowej Moodle.
Zapoznałam się z zaletami i wadami tej platformy. Jest to narzędzie dające duże możliwości. Niestety płatne i wymagającego dobrej jakości serwera.
Po południu zwiedzaliśmy Ateny


Dzień 4


Dzisiejszy dzień to dzień podsumowań pracy grupy.
Olga nasz trener przypomniała nam różne metody podsumowujące lekcję, które każdy z nas stosuje na co dzień w pracy z uczniami. Ciekawostką natomiast było użycie do tego celu narzędzi ICT.
Na koniec poznaliśmy możliwości tworzenia testów przez Goole Drive.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz